יום רביעי, 13 באפריל 2011

וורום, וורום... עיצוב עוגת אופנוע בקלות!


רוצים לקרוא את שאר ההדרכות? לחצו כאן

אם יש משהו שמפחיד אותי, זה פיסול מורכב,
במיוחד אופנוע.
כבר תקופה ארוכה אני מחפשת הדרכה לפיסול אופנוע, הדרכה שתראה לי את החלקים השונים, איך לחבר, את הסדר הראוי, אבל לא מצאתי,
לא ברשת,
לא בפורומים,
אז סוף סוף אזרתי אומץ לעצב עוגת צמיג עם אופנוע מבצק סוכר,
זה היה יחסית קל,
לא קצר,
אבל כיף אמיתי!

את ההדרכה אני אחלק לשלושה חלקים
חלק ראשון: עיצוב העוגה בצורה של צמיג
חלק שני: פיסול אופנוע מבצק סוכר
חלק שלישי: הדבקת נייר אכיל על עוגה ועיצוב דמות הרוכב


שנתחיל?

צריך עוגה טעימה מצופה גנאש שוקולד (לא חייבים גנאש, אפשר שוקולד למריחה או ריבה)




עוטפים את העוגה בבצק סוכר בצבע שחור

הערה:

קשה להגיע לצבע שחור בכזאת כמות גדולה של בצק, והאמת? חבל לי על הילדים עם צבע המאכל, לכן אני צובעת בצק לשחור בהיר)

ועוטפים את העוגה (רוצים להזכר איך? לחצו כאן)

לפני שהבצק מתייבש, לוקחים גלגלת קטנה או סכין בלי שיניים ומתחילים לחרוץ את הסימנים של הגלגל
בהתחלה באמצע,
מוסיפים את החריצים של הגלגל





ממתינים שהבצק ייתקשה קצת לפני הצביעה של הגלגל בשחור.
למה?
כי אם אני אתחיל לצבוע את העוגה כשהבצק רך, עלולים להיווצר סימנים של המכחול, לכן אני מעדיפה לחכות.

כעבור חצי שעה בערך....

החומרים הדרושים לצביעת העוגה:
צבע מאכל שחור
אלכוהול 95% (ראו הערה בסוף)
מברשת נקייה רחבה

בצלחת /קערה/בפלאטה שמה כמה טיפות של צבע מאכל

מוסיפה אלכוהול (אין לי מידות, פשוט לפי העין)
מערבבת את הצבע


ומתחילים:
טובלים את המכחול בתוך הצבע
צובעים את הבצק

אם צריך, מוסיפים עוד אלכוהול (תמיד צריך להוסיף אלכוהול, צבע לעומת זאת, כמעט לא צריך כי המברשת ספגה הרבה מאד צבע)
הערה:
האלכוהול מתנדף מהר, לכן תמיד אני מוסיפה עוד (ולפעמים גם שותה...חחח...)

והעוגה מוכנה.

עכשיו צריך לחכות עד שהצבע יתייבש.

הערה נוספת:
בצביעה עם צבעי הג'ל, לא חייבים להשתמש עם אלכוהול 95%, אפשר עם מים או עם ויסקי.
רק שימו לב, אם צובעים עם מים, זמן הייבוש ארוך יותר.

נכון קל?
בהדרכה הבאה נפסל את האופנוע, אז תבואו עם המון מצב רוח!
בהצלחה!


11 תגובות:

  1. וואו זה מדהים רמת הפירוט.
    ניסיתי והתנסתי בהמון תחומים מעולם הקונדטויריה, אבל זה משהו שעדיין לא יצא לי לעשות. אולי עכשיו כשיש ילד בבית, יהיה תירוץ.
    תודה רבה על ההדרכה.

    השבמחק
  2. נוית- איזה תגובה כיפית, תודה!
    ובהצלחה!!

    השבמחק
  3. הכי אהבתי בסוף את ה:" נכון קל"- אז זהו- שלא! זה נראה לי ממש מסובך... צריך לפחות חופשת לידה מוארכת בשביל זה :-)
    מעריכה אותך שיש לך את הסבלנות (והזמן כמובן).
    חג שמח!
    חוה

    השבמחק
  4. אכן קלי קלות, אבל תגידי? לא כדאי לצפות בבצק סוכר שחור קנוי? הרי מי צובע היום בצק סוכר בצבע שחור? או שפשוט אלמנט הצביעה נותן יותר תחושה צמיגית משהו....? (:
    בכל אופן, אחלה הדרכה, מחכה לחלק ב' וג'
    תודה!

    השבמחק
  5. מעלף!! לא. בעצם את מעלפת!! איזו מדהימה שאת עם הסבלנות הזו... שאפו! מסירה את הכובע בפנייך.
    העוגה מקסימה!
    יעל.

    השבמחק
  6. עוגה מדהימה - סאחטיין על ההתמודדות עם האופנוע מניסיון אני יודעת שזה לא קל
    כמי שזנחה את קריירת בצק הסוכר כי נמאס לה מזה - הצלחת לעורר את אצבעותי חזרה לתנועות הלישה קצת אבל רק את התנועות
    חג שמח יקירה

    השבמחק
  7. וואו איזה יופי... מקסים!
    עם הדרכה כזאת זה אכן נראה קצת (דגש על הקצת) יותר פשוט.
    תאמרי לי את חושבת שכדאי לעורר את החיבה לאופנועים אצל הילדים?
    הגדול (מהבנים) שלי בן 10+ וכבר אני בלחץ...
    בכולופן עוגה מקסימה והדרכה נהדרת.
    חג שמח
    אימוש5

    השבמחק
  8. וואו.... מקסים!
    לא ידעתי שאת עושה בצק סוכר....
    חג שמח...

    השבמחק
  9. שלום עינת,
    יש לי שאלה: מדוע לצבוע את הבצק בשחור בהיר אם בכל מקרה את צובעת אותו לשחור בשלב יותר מאוחר? האם אפשר לוותר על הצביעה הראשונית?
    תודה רבה!

    השבמחק
  10. הי רוני,
    אני צובעת קודם לשחור בהיר כי אחרת הצבע השחור מלמעלה לא נתפס. כדי שהשחור ייראה שחור חזק רצוי שמתחתיו לא יהיה צבע בהיר.
    בהצלחה!
    עינת

    השבמחק

אני יודעת שאתם שם קוראים את מה שאני כותבת, אשמח לקרוא את תגובתכם, או סתם תגידו שלום :)

i am more than happy to know what you think, please write :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...