יום חמישי, 27 בינואר 2011

עיצוב דמות בקלות



אפינו עוגה, עטפנו, אפילו בנינו קומות, אבל מה עם דמות? כל עוגה צריכה דמות!
ואת זה עושים בקלות!!


תחילה נצבע בצק סוכר בצבעים הרצויים (צבע גוף, צבע לבגדים, צבע לשיער ואביזרים)
נלוש את הבצק על אבקת CMC.
(אבקת C.M.C היא גומי טבעי, המיוצר מצמחים ונמצאת בשימוש של תעשיית המזון.  לישת הבצק באבקה מקנה לבצק גמישות בזמן העבודה ומקשיחה אותו בייבוש.)




ניקח מצבע הגוף חתיכה
ניצור ממנה נקניק
בעזרת הזרת נגלגל את הקצה של ה"נקניק"
נקפל את הקצה ובעזרת האצבעות "נרבע" לקבל צורת עקב.
נניח את הנקניק על העוגה במקום הרצוי (לא לשכוח להרטיב את המקום שעליו נדביק על מנת שיידבק)
נרטיב בעזרת מכחול עדין (קצת קצת מים) את המקום בו נדביק את אצבעות הרגליים
יש ליצור עיגולים קטנטנים
ולהדביק על הרגל את האצבעות
תמונה מזוית אחרת:
עכשיו לגוף:
קחו חתיכה מבצק הסוכר בצבע גוף
צרו צורת טיפה
שחקו עם הטיפה בחלק העליו - שיראה יותר צר לצוואר, ובחלק התחתון שיראה טיפה יותר צר למתניים.
הצורה שצריכה להתקבל היא בערך כזו:
"נלביש" את הגוף בחולצה
(לצערי השלב הזה לא צולם, אבל עושים אותו כך:
מרדדים דק דק בצק בצבע הרצוי לחולצה
חותכים את הבצק המרודד לרצועה ברוחב הרצוי לפי הגוף
מרטיבים בקצת מים את הגוף
מניחים את הרצועה על הגוף הזהירות
וחותכים עודפים)


אם רוצים שהדמות תלבש חצאית- זה הזמן לקרוץ אותה מהצבע הרצוי ולהדביק על הרגליים


כעת נניח את הגוף על הרגליים (רצוי להרטיב מעט את המקום עליו מדביקים)
ננעץ שיפוד בתנועה סיבובית (בסבלנות ובזהירות שהגוף לא ימחץ) מהצוואר עד תחתית העוגה.


הידיים:
שלב 1: חתיכת בצק בצבע עור
שלב 2: "ניקנוק" הבצק לעובי שייראה פרופורציונאלי לגוף
שלב 3: בעזרת הזרת מוחצים בעדינות חצי ס"מ מהקצה ובעזרת האצבע משטיחים את הקצה
שלב 4: בעזרת סכין (בלי שיניים) עושים חתך בקצה של החלק המעוך ומפרידים בזהירות משאר היד
מסמנים 3 חריצים בחלק המעוך שנשאר בעדינות לסימון האצבעות




בעזרת קיסם/מקלון פסטה (יבש כמובן) עושים ציפורניים על ידי סימון הבצק
חותכים לאורך הרצוי (מודדים על הדמות עצמה עד שמגיעים לאורך שמרוצים ממנו)
מרטיבים את המקום שבו נניח את הידיים ומצמידים אותם לגוף.


ראש:
נתחיל עם עיגול בגודל הרצוי בצבע גוף
בעזרת צנטר או חותכן עגול נסמן חיוך
אפשר לסמן עם קיסם נקודות חן
נחתוך את ראש השיפוד בעזרת cutter (ואני מזכירה לכם- בעדינות!!! חבך שהדמות תשבר)
שימו לב- לא לשכוח להשאיר ס"מ או שניים בשביל שיהיה מקום לנעוץ את הראש!
את הראש ננעץ בראש השיפוד (בזהירות, כבר אמרתי?).
טיפ:
אם הראש מאבד מצורתו טיפה בנעיצה, חכו דקה או שתיים לפני הנעיצה שייתקשח טיפה ולא יהיה רך
הוסיפו אוזניים, ואף חמוד על ידי הדבקה עם טיפת מים ויש לנו דמות כמעט מוכנה.


שיער:
(התמונות הן מדמות אחרת)
את השיער ניתן לעצב ביד, אקדח סוכר או קריצת צורות 
אני אוהבת להשתמש באקדח הסוכר:

במקרה של פיסול שיער, אני משתמשת בדיסקית הזו:
אני לוקחת בצק בצבע של השיער
מרטיבה אותו במים 
לשה
יש להגיע למרקם כמו של מסטיק לעוס (לא יכלתי לחשוב על דימוי טוב יותר :) )
"מנקנקת" אותו ומכניסה לתוך אקדח הסוכר (לא צילמתי את השלב הזה, מי שרוצה, שיגיד)
כעת, תתחילו ללחוץ על האקדח והשערות יתחילו לצאת


יש להרטיב את הראש העדינות בעזרת מכחול
בעזרת קיסם, חותכים את האורך הרצוי של השיער מהאקדח
מניחים בעדינות על הראש
מסדרים את התסרוקת










סלון למלכות יופי :)
מוסיפים קצת פוני


מציירים עיניים בטוש עם צבע אכיל או בעזרת מכחול וצבע מאכל
שמים סומק  בעזרת מכחול יבש ואבקת איבוק
בתמונה ניתן לראות את האביזרים הנדרשים:
1: טוש עם צבע אכיל
2: אבקת איבוק
3: מכחול עגול יבש






ניתן להכין קישוטים לעוגה מעיגולים, מוטות מיוחדים לעוגה ו"אבקת פיות"
אני מגלגלת עיגולים קטנים מבצק סוכר
משפדת את העיגול על המוט
"מטביעה" את העיגול בתוך אבקת הפיות
מנערת עודפים
שמה בצד לייבוש
נועצת את הקישוטים בעוגה ו....
העוגה מוכנה!

מחכה לראות תוצרים שלכם בקרוב!

18 תגובות:

  1. וואו, זה מטריף ברמות
    תודה ענקית על ההדרכה המפורטת והנהדרת הזאת

    השבמחק
  2. תודה מקופלת!!

    חנה- תודה :)

    השבמחק
  3. שלום. כיף להיות פה.
    תודה על ההדרכה. בהחלט שימושי ואשמח לנסות באפריל ביום הולדת של האמצעית.
    הייתי שמחה ללמוד עוד על תהליך עיבוד החומר......
    תודה יפעת

    השבמחק
  4. הי יפעת,
    אשמח אם תכווני אותי יותר על מה את מעוניינת ללמוד, אני אסביר בשמחה!
    ראית את ההדרכות הקודמות? http://einate.blogspot.com/search/label/%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%20%D7%A2%D7%95%D7%92%D7%95%D7%AA
    תודה!

    השבמחק
  5. big mook craft- תודה תודה תודה!! :-)

    השבמחק
  6. וואו זה מטריף את כל החושים.
    איזה דייקנות ואזו יצירה נפלאה.
    אין ספק שיבוא יום ואני חייבת לנסות קצת לפסל עם בצק סוכר.
    תודה רבה על ההדרכה

    השבמחק
  7. משגע. עושה חשק מיד לעשות גם, אם כי אני יודעת ששלי לא יצר כזה מושלם. תודה על כל ההסברים הנהדרים

    השבמחק
  8. נווית- בשמחה! מחכה לראות לאן את תקחי את בצק הסוכר- עם מה תשלבי אותו :)

    דנדי, אל תמעיטי בערכך! הדמויות הראשונות אולי יוצאות משונות, אבל תקלטי את הקטע ברגע!
    אשמח אם תעלי תמונה בקבוצת הפייס בוק אם תנסי להכין :)

    השבמחק
  9. וואו זה משגע...
    מקוה שביום הולדת הקרוב של בתי אני אכין עוגה כזאת... מקוה שתצא כמו שלך..:-)

    המון תודה על ההדרכה !

    השבמחק
  10. הדרכה נהדרת תודה. זה בהחלט יכול לעזור למתחילות. יישר כוח על השיתוף

    השבמחק
  11. מהמם!!!! את גדולה מהחיים, ההדרכה כל כך מדוייקת, כל הכבוד לך!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. גרמת לי להסמיק...
      תודה:)

      מחק
    2. מוכשרת בטרוף!!! כל הכבוד! :)

      מחק
  12. היי ,
    רציתי לדעת איך אני עושה צבע גוף?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שני, אני קונה את צבע המאכל בצבע גוף.
      אני יודעת שיש אפשרות להגיע אל צבע זה גם בערבוב צבעי יסוד אבל אף פעם לא ניסיתי...

      מחק

אני יודעת שאתם שם קוראים את מה שאני כותבת, אשמח לקרוא את תגובתכם, או סתם תגידו שלום :)

i am more than happy to know what you think, please write :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...